Di dalam dilema
Sabtu, September 12, 2009 | Author: Mohd Ikmal Izwan bin Rosli



Salam Muallim...

Seusai menghadiri Kursus Pendedahan HSP Bahasa Arab tahun 3, saya terus bertolak pulang ke Sabak Bernam menaiki bas. Sampai sahaja di sana, saya meminta isteri saya yang sudah menunggu untuk terus ke sekolah. Tujuannya untuk mengambil surat Bengkel pembinaan modul Oman 'Ahsantum' daripada Bahagian Pendidikan Islam yang akan diadakan di Hotel Naza, Melaka pada 14 hingga 16 September ini.

Terkejut saya tatkala diberitahu oleh kerani sekolah bahawa ada 2 lagi surat jemputan program yang berlangsung dalam hari dan masa yang sama.

Surat pertama daripada Pejabat Pelajaran Daerah Sabak Bernam yang menjemput saya menjadi Fasilitator Majlis Khatam Al-Quran peringkat Daerah Sabak Bernam. Surat kedua pula dari Jabatan Pelajaran Selangor untuk menghadiri Mesyuarat Pembinaan dan Pemurnian Bahan Kursus Pemantapan j-QAF.

Pening mengingatkan 3 jemputan serentak tadi. Walaupun dari segi teori saya sudah boleh membuat pilihan berdasarkan keutamaan, namun dari segi naluri rasa terkilan juga kerana terpaksa mengikuti satu sahaja program dan terpaksa meninggalkan 2 program lagi. Oleh itu saya ingin memohon kemaafan awal-awal lagi kepada rakan-rakan yang terlibat dalam program yang disebutkan jika kelibat saya tidak kelihatan. Maaf zahir dan batin!

Paling penting, kemaafan yang tidak terhingga kepada murid-murid saya di sekolah. Maaf ye, Muallim tak dapat masuk kelas lagi minggu ini. Tapi takpe, lepas cuti nanti kita be'raya' di sekolah setiap hujung minggu ye!
|
This entry was posted on Sabtu, September 12, 2009 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

0 comments: