Komputer Riba Baru
Jumaat, Julai 31, 2009 | Author: Mohd Ikmal Izwan bin Rosli

Salam Muallim...

Alhamdulillah kali ini saya berkesempatan untuk menulis lagi. Sebelum banyak halangan untuk melayari alam siber dek beberapa urusan dan masalah yang perlu saya selesaikan. Sebenarnya hampir 2 minggu saya 'patah kaki', kerana saya terpaksa memulangkan semula laptop 'Palette' kesayangan saya kepada tuan empunya setelah 2 tahun bersama.Terasa berat hati tatkala menyerahkan semula kepada tuannya, banyak budi dan jasa telah ditaburkan kepada saya sejak saya mula dilantik menjadi Ju hingga ke hari ini.

Asalnya komputer riba itu tidak terjaga, tuan punya komputer riba itu takut menggunakannya kerana mendakwa ia banyak virus. Beliau juga berjanji akan memberi pinjam kepada saya dalam tempuh 2 tahun sekiranya komputer riba itu saya dapat perbaiki. Berbekalkan CD Recovery yang diberikan, saya mula format semula dan meningkatkan tahap RAM sehingga 1G. Hasilnya memang memuaskan!

Kamputer riba saya itu sangat unik, kerana tatkalah rakan-rakan lain biasanya menggunakan Acer, HP, Compaq, Dell dan lain-lain lagi jenama terkemuka, saya masih lagi setia bersamanya. Pernah satu ketika tatkala komputer berjenama lain tidak 'ngam' dengan pemain LCD, komputer riba inilah yang menjadi 'hero' penyelamat keadaan. Sebab itu saya tidak terfikir untuk membeli komputer riba lain, kerana komputer itu masih lagi mampu memberikan khidmat terbaiknya kepada saya.


Namun apakan daya, janji tetap janji. Akhirnya saya terpaksa menyerahkan semula demi menepati janji tersebut. Dengan sumber yang terhad dan rezeki dari 'langit', akhirnya saya dapat juga membeli komputer riba bersaiz kecil, Acer Aspire One sebagai teman baru saya selepas ini. Semoga ia memberikan khidmat yang lebih baik daripada komputer lama saya,InsyaAllah.
|
This entry was posted on Jumaat, Julai 31, 2009 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

0 comments: